Edytor stron www - tworzenie i edycja stron html w trybie WYSIWYG - formatowanie tekstu, wstawianie zdjęć, filmów, animacji flash, playera mp3, formatowanie stron przez zdefiniowane szablony, wstawianie komponentów, historia zmian od utworzenia dokumentu.

Tło:
Teraz możesz mieć nowoczesną stronę www z profesjonalnym systemem CMS Actualizer jeszcze taniej niż myślisz. Wybierz szablon, określ wersję systemu CMS i funkcjonalności, a wciągu max 2 dni otrzymasz darmową wycenę!
Heuristic: Wystartował Program Partnerski - polecaj serwis i zarabiaj PLN w gotówce - więcej ...
Schowek
Koszyk
Brak szablonów w schowku
Brak szablonów w koszyku

Edytor stron www - graficzny edytor stron HTML

Tworzenie i edycja stron w graficznym edytorze HTML

Edytor HTML

Edytor HTML umożliwia tworzenie i edycję stron, które tworzą najważniejszą część treści większości serwisów www. Edytor działa w wizualnym  trybie tzw. WYSIWIG (What You See Is What You Get) co oznacza, że docelowa strona będzie wyglądać tak samo jak ta, którą edytujemy w edytorze. Dzięki temu tworzenie i edycja stron www jest wyjątkowo prosta i intuicyjna i nie wymaga znajomości kodu html.

W trakcie tworzenia dokumentu możesz:


  • używać różnych zdefiniowanych stylów dla tekstu - akapitu i nagłówków, które automatycznie formatują tekst zgodnie z formatowaniem określonym w projekcie graficznym strony
  • określać wyrównanie tekstu - do lewej, do prawej, wyśrodkowany, wyjustowany
  • zmieniać kolor tekstu
  • wstawiać tabele, które mogą być dowolnie sformatowane (przygotowane style w edytorze stylów), importować dane z plików Excela (CSV)
  • wstawiać i kadrować ilustracje z Menadżera ilustracji
  • wstawiać filmy i pliki audio - mp3 z playerem
  • wstawiać zakotwiczenia (przeskok) do różnych części dokumentu
  • wstawiać kod html
  • wstawiać znak specjalny wybierając go wielu dostępnych
  • wstawiać łączniki opcjonalne, twarde spacje i linie podziału strony
  • wstawiać banery Flash przygotowane w Kreatorze banerów
  • przywracać wcześniejsze wersje dokumentów.

Słownik

Podczas tworzenia dokumentu nad poprawnością wpisywanego tekstu czuwa słownik, który w trakcie pisania zaznacza błędnie wpisane wyrazy.

Wersjonowanie dokumentów - przywracanie wcześniejszych wersji

Każdy dokument posiada historię zmian czyli poprzednie wersje dokumentu tworzone od momentu utworzenia dokumentu. Każde zapisanie zmian dokumentu powoduje dodanie kolejnej wersji dokumentu w jego historii zmian.

Dla każdego dokumentu możemy przeglądnąć listę jego edycji od momentu stworzenia dokumentu, oraz przywrócić wcześniejszą wersję dokumentu jeśli istnieje taka potrzeba. W trakcie przywracania wcześniejszej wersji dokumentu możemy odszukać wersję pożądaną korzystając z listy modyfikacji połączonej z podglądem danej wersji dokumentu. Kliknięcie przycisku "przywróć wersję dokumentu" przywraca w edytorze daną wersję dokumentu z historii, którą następnie można dowolnie edytować.

Historia zmian dokumentu HTML

Edycja kodu HTML

Jeżeli chcemy dokonać jakiegoś niekonwencjonalnego formatowania lub wkleić cześć lub całość innej strony, możemy to zrobić w trybie edycji kodu html.

Edycja kodu dokumentu HTML

Tworzenie i edycja linków


Tworzenie i edycja linków w dokumencie HTML

Aby utworzyć link należy:

  1. zaznaczyć tekst, który chcemy zamienić w link
  2. kliknąć ikonę tworzenia/edycji linku
  3. jeżeli chcemy stworzyć link do obiektu w serwisie należy rozwijając strukturę serwisu znaleźć odpowiedni obiekt do którego chcemy stworzyć link np. kategorie menu, inny dokument html, rekord w bazie itp. - klikamy na obiekcie
  4. jeżeli chcemy utworzyć link do zewnętrznej strony polu adres url: wpisujemy pełny link
  5. w polu dymek podpowiedzi możemy wpisać tekst jaki chcemy żeby pojawiał się po najechaniu kursorem na link
  6. w styl odnośnika możemy wybrać formatowanie linku
  7. po prawej stronie z listy wyboru możemy wybrać sposób zachowania się linka - otwarcie obiektu w tym samym lub nowym oknie, lub jako pop-up - jeśli wybierzmy pop-up możemy określić dodatkowe parametry jak rozmiar okna, pozycja zaznaczyć dodatkowe opcje dla okna
  8. aby zakończyć tworzenie linku należy kliknąć przycisk zatwierdź.

Aby edytować obecny link należy:

  1. zaznaczyć istniejący link
  2. kliknąć ikoną tworzeni/edycji linku
  3. dokonać zmian
  4. kliknąć przycisk zatwierdź.

Wstawianie zdjęć do dokumentu

Aby wstawić ilustrację należy kliknąć ikonę wstaw ilustrację .

Wstawianie ilustracji do dokumentu HTML

Po pojawieniu się okna pop-up należy:

  • przeglądając strukturę katalogów należy wybrać ten, w którym znajduję się interesująca nas ilustracja
  • skorzystać z pola szukaj obrazka do którego możemy wpisać przynajmniej część nazwy obrazka i kliknąć ikonę wyszukiwania
  • kliknąć w ilustrację, którą chcemy wstawić do dokumentu
  • w polu krótki opis możemy wpisać opis pojawiający się po najechaniu kursorem na obrazek
  • nadać ilustracji odpowiednie formatowanie wybierając je z listy pola klasa CSS np. ramkę, przyciąganie obrazka do lewej, prawej lub wycentrowanie, lub jego brak - formatowanie wyświetlania ilustracji możemy ustawić w Edytorze stylów.


Wstawianie i edycja tabel

Aby wstawić tabele należy kliknąć ikonę wstaw tabelę .

Wstawianie i edycja tabel do dokumentu HTML

Po pojawieniu się okna pop-up należy podać  pożądaną ilość wierszy i kolumn oraz pozostałe parametry tabeli.  W polu styl tabeli należy wybrać w jaki graficzny sposób dane w tabeli mają być prezentowane. Można zdefiniować dowolne formatowanie tabeli oraz dowolną ilość stylów dostępnych w polu styl tabeli (Edytor stylów). W polu styl pierwszej kolumny można wybrać zdefiniowane w edytorze stylów css formatowanie pierwszej kolumny. Można również ustalić formatowanie dla poszczególnych komórek korzystając z ikon w polu właściwości wybranych komórek.

Do tabeli można również zaimportować dane z programu Excel zapisane w formacie CSV. W tym celu należy kliknąć przeglądaj, wybrać plik do importu i następnie kliknąć importuj.

Przed wstawieniem tabeli do dokumentu można zobaczyć jej formatowanie klikając podgląd. Jeśli formatowanie nam nie odpowiada, możemy zmienić styl tabeli na inny, a następnie kliknąć podgląd aby sprawdzić inny wzór formatowania.

Nazwa i streszczenie dokumentu - tytuł i zajawka



Opis pól:

  • tytuł - wpisujemy tytuł dokumentu
  • zajawka to krótkie streszczenie dokumentu, które pojawia się na stronie jeśli w kategorii jest więcej niż jeden dokument html lub na stronie głównej, jeśli zaznaczymy to w ustawieniach
  • zajawka-foto - dodajemy zdjęcie, które pojawi się obok tytułu i zajawki na liście dokumentów
  • data na stronie - wybieramy datę jaka ma być wyświetlana nad tytułem na liście dokumentów
  • link  - możemy wpisać link do zewnętrznej strony lub wybrać obiekt w serwisie.

Zakładka Ustawienia



Opis pól:

  • kategoria główna - określamy pod jakim menu ma być widoczna strona
  • wersja - wybieramy wersję językową, w której strona będzie widoczna
  • kolejność - określamy kolejność, jeśli w kategorii jest więcej niż jeden dokument
  • metoda ekspozycji - wybieramy metodę wyświetlania strony 


Metody ekspozycji

  • data rozpoczęcia i końca publikacji - od kiedy do kiedy strona ma być dostępna w serwisie

    Daty publikacji

  • słowa kluczowe - słowa kluczowe dotyczące strony dla wyszukiwarek
  • autor - autor strony
  • na stronie głównej - po zaznaczeniu pola tytuł strony i zajawka z linkiem do strony pojawią się na stronie głównej
  • dostępna - określa dostępność strony w serwisie
  • prawa dostępu - określamy dla jakich użytkowników serwisu strona ma być dostępna.

Kategorie - główna i dodatkowe kategorie

Umieszczanie dokumentu w dodatkowych kategoriach

Zakładka kategorie umożliwia określanie innych kategorii prócz głównej, w których dokument będzie widoczny. Aby dokument był widoczny w innych miejscach serwisu wystarczy zaznaczyć pola przy odpowiednich kategoriach.

Wstawianie plików multimedialnych - video, mp3

Edytor HTML pozwala wstawiać filmy video (avi, mpg), oraz odtwarzać muzykę w standardzie mp3 bezpośrednio na stronie www.

Komponenty - szablony dokumentów - różne układy stron w edytorze

Każda strona którą edytujemy może mieć inny układ. Aby zmienić układ strony należy wybrać ikonę wstaw komponent HTML i następnie zakładkę - szablony dokumentu gdzie pojawi się lista dostępnych szablonów. Po wybraniu danego szablonu w edytorze otrzymamy układ strony dokładnie taki jak zdefiniowany jest szablon.

Komponenty edytora html w CMS Actualizer

W systemie może być dowolna ilość szablonów, które można definiować w narzędzia komponenty html. Możemy stworzyć dowolną ilość szablonów, które mogą być:

  • wstawką HTML - dowolny kod szablonu tpl zawierający kod HTML, Smarty itp.
  • wstawka HTML, osadzona jako obiekt, kod generowany po zapisie
  • szablon HTML całej strony.

Tworzenie komponentu html dla edytora html

Tworzenie komponentu html dla edytora html


Tagi, chmura tagów - dodatkowa funkcjonalność edytora stron


Opcja tagi umożliwia wiązanie dokumentów poprzez wspólne słowa kluczowe oraz wyświetlanie ich w formie chmury tagów z uwzględnieniem częstotliwości wyświetlania tagu prezentowanego poprzez wielkość czcionki. W systemie można zdefiniować ile tagów ma być pokazywanych, czyli jak duża ma być chmura tagów.


Tagi - wiązanie podobnych dokumentów
Chmura tagów