Kreator baz danych - tworzenie i zarządzanie prostymi i zaawansowanymi bazami - tworzenie i modyfikacja struktury, obsługa werja językowych dla baz i pól, wiele rodzajów pól, dodawanie i edycja rekordów poprzez formularz i na liście rekordów.

Tło:
Teraz możesz mieć nowoczesną stronę www z profesjonalnym systemem CMS Actualizer jeszcze taniej niż myślisz. Wybierz szablon, określ wersję systemu CMS i funkcjonalności, a wciągu max 2 dni otrzymasz darmową wycenę!
Heuristic: Wystartował Program Partnerski - polecaj serwis i zarabiaj PLN w gotówce - więcej ...
Schowek
Koszyk
Brak szablonów w schowku
Brak szablonów w koszyku

Kreator baz danych - tworzenie baz danych

Kreator baz danych - informacje ogólne

Kreator baz danych

Kreator baz danych umożliwia zbieranie i przechowywanie treści w z góry zaplanowany i uporządkowany sposób. Danymi przechowywanymi w bazach można dowolnie zarządzać - wyświetlać na stronie, przetwarzać, filtrować.

Dane do baz mogą być również importować z zewnętrznych źródeł np. plików posiadających określoną strukturę. Dane można również oraz eksportować do plików np. do programu Excel lub plików xml.

Tworzenie bazy danych - tworzenie struktury i zależności między bazami

Tworzenie struktury bazy

Każda baza ma swoją strukturę, którą określamy w trakcie tworzenia nowej bazy. Struktura bazy to pola, w których przechowywane będą dane. Każda baza może mieć dowolną strukturę, w zależności od jej przeznaczenia. W trakcie projektowania bazy określamy jakie dane chcemy przechowywać oraz ile i jakie pola będą nam do tego potrzebne. Strukturę bazy można zmieniać nawet jeśli przechowywane są w niej dane - rekordy. Po dodaniu kolejnych pól powstaje jej struktura.

Tworzenie złożonych baz - relacyjne bazy danych

Actualizer prócz prostych baz opartych o jedną tabelę pozwala również tworzyć złożone bazy oparte o dowolną dowolną ilość tabel powiązanych ze sobą określoną strukturą zależności - tzw. bazy relacyjne.

Bazy relacyjne pozwalają zapisywanie różnych danych w osobnych tabelach, dzięki czemu rekordom w jednej tabeli można przypisywać rekordy w innej w ramach stworzonych relacji.

Dzięki temu można stworzyć praktycznie każdą funkcjonalność na potrzeby portalu oraz aplikację internetową na potrzeby biznesu i zarządzać nią w prosty i intuicyjny sposób.

^ do góry

Właściwości interfejsu i funkcjonalność baz danych

Actualizer pozwala na indywidualne określanie właściwości interfejsu każdej bazy, które mogą zostać zmienione w dowolnej chwili przez redaktora posiadającego odpowiednie uprawnienia.

Możliwość określania właściwości baz obejmuje:

  • włączanie/wyłączanie operacji na zaznaczonych rekordach
  • włączanie/wyłączanie przycisku duplikuj rekord
  • pokazywanie/ukrywanie kolumny licznik
  • pokazywanie/ukrywanie kolumny kolejność
  • pokazywanie/ukrywanie kolumny status
  • pokazywanie/ukrywanie kolumny usuń
  • pokazywanie/ukrywanie zakładki lista kategorii
  • pokazywanie/ukrywanie opcji importu/exportu danych
  • określanie zachowania rekordu po zapisie
  • możliwość automatycznego kolorowania wiersza jeśli spełniony zdefiniowany warunek np. odpowiednia wartość wybranego pola
  • definiowanie dodatkowego skryptu JS przy zapisie.

Dodawanie i edycja pól

Edycja pojedynczego pola bazy

Podczas dodawania nowego pola określamy:

  • jego nazwę w bazie
  • nazwę pola widoczną w treści serwisu
  • typ pola
  • maksymalną ilość znaków
  • ścieżkę dla ilustracji
  • czy rekordy danego pola mają mieć niepowtarzalne wartości
  • czy pole ma być przeszukiwane przez wyszukiwarkę
  • w jakiej wersji językowej pole ma być widoczne
  • status - aktywność pola.

Określanie typu pola

Typy pól

Każde pole bazy może pełnić inną funkcję. Jedne mogą być polami wykorzystywanymi do przechowywania treści np. pola: tekst krótki, blok tekstu, blok kodu HTML - inne mogą pełnić odmienną funkcję jak np. pola: data, czas, opis parametryczny czy logiczne Tak/Nie.

Dodawanie i edycja rekordów w bazie

Rekordy bazy

Aby edytować rekord należy kliknąć ikonę edycji.

Edycja rekordu bazy

W trybie edycji dostępne są wszystkie pola ze struktury bazy nie posiadające statusu ukrytych. Kolejność pól w trybie edycji jest taka sama jak kolejność pól w strukturze bazy. W trybie edycji możemy wypełniać pola tekstowe, formatować dane, dodawać ilustracje i zaznaczać pola typu check-box.